Generelt
FotoDok består af en app til mobiltelefoner og et personligt login til systemet via hjemmesiden. Billedregistreringer oprettet gennem appen sendes til systemet, hvorefter en færdig rapport er klar til dokumentation.
Du kan på en computer eller tablet logge ind via hjemmesiden og oprette sagsmapper (eks. Sofiendalsvej 5) og projekter (eks. kvalitetssikring, mangelgennemgang, tilsyn, modtagekontrol osv.), som herefter kan ses og vælges i FotoDok appen på mobilen.
Når FotoDok appen benyttes på arbejdspladsen til billedregistrering, kan der tages billeder og tilføjes tekst og kommentarer dertil, hvilket gør det lettere for modtager at forstå. Herefter sendes registreringerne direkte til FotoDok serveren. Du kan nu logge ind på din konto og finde registreringer sendt fra appen i de oprettede sagsmapper
Fordele:
FotoDok gør det let at samle billeder og kommentarer til færdig fotodokumentation ved f.eks. mangelgennemgang. Det reducerer den administrative tid på kontoret, da du slipper for at overføre billeder fra et digitalkamera og indtaste kommentarer fra en notesblok – Det hele klares på pladsen via FotoDok appen.
Du slipper for besværet med:
Du kan let oprette dig som bruger af systemet direkte på hjemmesiden. Når du køber FotoDok, anbefaler vi at der købes en af vores opstartspakker. Her vil der f.eks. være mulighed for oplæring og tilpasning af skabeloner.
Du har også mulighed for at prøve FotoDok gratis og uforpligtende i 14 dage. Her vil der være demomateriale, så du hurtigt kan komme i gang og se fordelene ved systemet.
FotoDok købes som en månedlig abonnementsløsning og betales hvert halve år. Der er en fast pris pr. bruger, hvor der tilkøbes det antal brugere din virksomhed ønsker.
Derudover kan der vælges mellem to løsninger af FotoDok. Der er en standardløsning og en Pro løsning, hvor der er flere funktioner både på appen og på hjemmesiden. Læs mere om de to FotoDok løsninger og priser.
Mobilt
FotoDok appen kan benyttes på følgende platforme:
Hvis du er i tvivl om FotoDok kan benyttes på din telefon, er du velkommen til at kontakte os.
Du kan altid tilgå dit materiale via FotoDok hjemmesiden, uanset hvilken computer du logger ind fra. Systemet gemmer dine data online og ikke på den enkelte computer, tablet eller mobiltelefon. Vil du bruge FotoDok på telefonen, skal du blot sikre dig at appen er installeret og at telefonen understøtter FotoDok (se ovenstående). Også her gemmes data online i appen og ikke på den enkelte mobiltelefon.
Data
Du har altid adgang til virksomhedens data via jeres private login på hjemmesiden.
Alt data gemmes og opbevares i et datacenter på Sjælland, hvor der er fokus på høj stabilitet og hastighed. Der bliver hver dag taget en kopi af dit data, som sendes til vores kontor i Aalborg som backup.
Hvis man ikke ønsker at benytte FotoDok mere, er der en opsigelsesperiode på 3 mdr. I opsigelsesperioden kan man frit benytte systemet og hente og gemme billedregistreringer, data og rapporter, som man ønsker at beholde.
Når opsigelsesperioden udløber og abonnementet ikke er gældende mere, vil alt data slettes i forbindelse med løbende oprydning.
Ja, det kan være en god ide at have logo og firmanavn på rapporterne, hvis eksterne samarbejdspartnere skal se og bruge rapporterne. Derfor er det muligt at købe tilpassede skabeloner med jeres virksomheds visuelle identitet samt jeres specifikke ønsker til sidehoved/sidefod.